personal body plan
Persoonlijk

Mijn eerste drie weken Personal Body Plan

Inmiddels ben ik alweer drie weken bezig met het programma van Personal Body Plan. Tijd voor een update!

Voeding

Waar ik in het begin nog enigszins gepikeerd was dat mijn schoonzus wel 300 kcal meer mocht eten dan ik, ben ik er inmiddels achter dat mijn aantal kcal ook al een uitdaging zijn. Als je de juiste dingen eet, kan je best veel eten op een dag en hoef je helemaal niet honger te hebben. Een fijne constatering. Nou ben ik iemand die eigenlijk al-tijd honger heeft, dus ik zal niet zeggen dat het nu nooit meer gebeurt. Wel is het zo dat ik nog best veel kan eten en het bij mij soms ook een kwestie is van zin hebben, ipv honger hebben. Ik heb dan niet perse zin in lekker eten, maar gewoon zin om iets te eten.

Koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels

Kennelijk, at ik met name producten waar veel koolhydraten in zitten. Voor mij is het dan ook een grote uitdaging om wel aan het aantal kcal te komen, zonder het aantal koolhydraten flink te overschrijden. Ik heb met regelmaat ’s avonds dat ik nog 300 kcal mag, maar dat ik al over mijn koolhydraten heen zit. Dan is het soms wel een uitdaging om te kijken wat ik dan nog ga eten. Gevaar is namelijk dat ik anders denk: okeu, laat maar! En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Daarnaast is het mij nog niet gelukt om goed aan mijn eiwitten, vezels en vetten te komen. Ik haal mijn vetten eigenlijk alleen als ik iets eet wat daadwerkelijk vet is. En in mijn ogen niet zo gezond, zoals een bitterbal bijvoorbeeld. De dag dat ik mijn eiwitten wel had gehaald, heb ik voor mijn gevoel zoveel kip, kwark en yoghurt gehad, dat ik er ook wel weer klaar mee was voor die dag. Dat gaat natuurlijk niet werken op de lange termijn. Ik ben dus nu aan het uitvogelen hoe ik kan zorgen dat ik de ene macro wel kan halen, zonder de ander flink te overschrijden. Gelukkig helpt mijn coach daar nu bij.

Trainen

Sinds drie weken ben ik ook weer fanatiek aan het trainen. De grootste hobbel was/is voor mij toch wel de onzekerheid in de sportschool. Ik vind het echt verschrikkelijk wanneer ik er op een druk moment ben, en tussen allemaal van die kerels sta te klunzen die constant hun spierballen bekijken. De afgelopen weken heb ik dus al een keer voor mijn werk getraind (lekker rustig) en af en toe direct na het werk. Ik probeer echt een beetje de rustige momenten op te zoeken. Want hoe drukker, hoe meer mensen die zien dat ik aan het klunzen ben. Inmiddels heb ik de oefeningen redelijk onder de knie, dus ik hoop dat dat met mijn nieuwe schema ook zo is. Dan is het al wat minder erg om er tussen te staan.

Dipje

Afgelopen weekend had ik even een dipje en had ik geen zin in trainen en wilde ik alleen maar ongezond eten. Gelukkig is dat redelijk binnen de perken gebleven en heb ik wel nog wat beweging gehad. Het scheelt dat het nog te overzien is, wanneer het maar om twee dagen gaat.

Vakantie

De volgende uitdaging wordt de vakantie! Deze zit er nu echt aan te komen en het wordt een flinke uitdaging om er dan rekening mee te houden. Gelukkig is het geen dieet maar een lifestyle en doe ik het voor mezelf. Dan heb ik het ook zelf in de hand. Ik wil dus echt niet op elke kcal gaan letten, maar wel de juiste keuzes maken. Dan kom ik vast een heel eind!

Heb je vragen of opmerkingen? Laat het dan weten via een reactie!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.